Astăzi, Apple a anunțat o îmbunătățire viitoare a proceselor de reparare existente, care va permite clienților și furnizorilor independenți de reparații să utilizeze piese Apple folosite în reparații. Începând cu anumite modele de iPhone în acest toamnă, noul proces este conceput pentru a menține confidențialitatea, securitatea și siguranța utilizatorului de iPhone, oferind totodată consumatorilor mai multe opțiuni, crescând durata de viață a produselor și minimizând impactul asupra mediului al unei reparații. Piesele originale Apple folosite vor beneficia acum de funcționalitatea completă și securitatea oferite de calibrarea originală din fabrică, la fel ca piesele originale Apple noi.
„La Apple, căutăm întotdeauna noi modalități de a oferi cea mai bună experiență posibilă pentru clienții noștri, în timp ce reducem impactul pe care îl avem asupra planetei, iar o parte importantă din asta înseamnă proiectarea produselor care rezistă”, a declarat John Ternus, vicepreședinte senior al Ingineriei Hardware la Apple. „În ultimii doi ani, echipele din întreaga companie Apple au inovat în designul și fabricarea produselor pentru a susține reparațiile cu piese Apple folosite, care nu compromit siguranța, securitatea sau confidențialitatea utilizatorilor. Cu această extindere recentă a programului nostru de reparații, suntem încântați să adăugăm chiar mai multă alegere și confort pentru clienții noștri, contribuind totodată la prelungirea duratei de viață a produselor noastre și a pieselor lor.”
Procesul de confirmare dacă o piesă de reparație este sau nu originală și adunarea informațiilor despre piesă – adesea denumit „cuplaj” – este crucial pentru a proteja confidențialitatea, securitatea și siguranța iPhone-ului. Echipele Apple au lucrat intens în ultimii doi ani pentru a permite reutilizarea pieselor, cum ar fi senzorii biometrici folosiți pentru Face ID sau Touch ID, și începând cu această toamnă, calibrarea pentru piesele originale Apple, noi sau folosite, se va face pe dispozitiv după ce piesa este instalată. În plus, viitoarele lansări ale iPhone-ului vor avea suport pentru senzori biometrici folosiți. Și pentru a simplifica procesul de reparație, clienții și furnizorii de servicii nu vor mai trebui să furnizeze numărul de serie al dispozitivului atunci când comandă piese din Magazinul de Auto-reparații pentru reparații care nu implică înlocuirea plăcii de bază.
Apple va extinde, de asemenea, popularul său feature Activation Lock și la piesele iPhone pentru a descuraja iPhone-urile furate să fie dezmembrate pentru piese. Cerut de clienți și oficialități de aplicare a legii, funcția a fost concepută pentru a limita furturile de iPhone-uri blocând un iPhone pierdut sau furat de a fi reactivat. Dacă un dispozitiv aflat în reparație detectează că o piesă suportată a fost obținută de la un alt dispozitiv cu Activation Lock sau Lost Mode activat, capacitățile de calibrare pentru acea piesă vor fi restricționate.
Pe măsură ce crește longevitatea dispozitivelor, Apple consideră că este important ca al doilea sau al treilea proprietar al unui dispozitiv să aibă acces la istoricul complet al pieselor și reparațiilor acestuia. Cu istoricul Părți și Servicii, situat în Setări pe iOS, Apple este singura companie de smartphone-uri care arată în mod transparent proprietarilor dacă dispozitivul lor a fost reparat și oferă informații despre piesele utilizate. Începând cu această toamnă, Apple va extinde istoricul Părți și Servicii pentru a arăta, în plus, dacă o piesă este nouă sau folosită, originală Apple.
Această îmbunătățire viitoare a proceselor de reparație ale Apple este un alt pas înainte în angajamentul companiei de a îmbunătăți accesul la reparații sigure și accesibile. În ultimii cinci ani, Apple a aproape dublat numărul de locații de service cu acces la piese originale Apple, unelte și instruire pentru mai mult de 10.000 de Furnizori de Servicii de Reparare Independenți și Furnizori de Servicii Autorizați Apple. Pentru cei care au experiența relevantă în repararea dispozitivelor electronice, Auto-reparația oferă acces la manualele, piesele originale Apple și uneltele utilizate în locațiile Apple Store și Furnizorii de Servicii Autorizați Apple. Lansată în 2022, Auto-reparația suportă acum 40 de produse Apple în 33 de țări și regiuni, și 24 de limbi.