Profitul net ajustat al Xiaomi pentru anul 2023 a crescut cu 126,3% până la 19,3 miliarde RMB.
Business

Profitul net ajustat al Xiaomi pentru anul 2023 a crescut cu 126,3% până la 19,3 miliarde RMB.


Beijing, Hong Kong, 19 martie 2024 — Xiaomi Corporation („Xiaomi” sau „Grupul”; codul bursier: 1810), o companie de electronice de consum și fabricație inteligentă cu smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-o platformă Internet of Things („IoT”) la bază, și-a anunțat rezultatele consolidate auditate pentru anul încheiat la 31 decembrie 2023 („Perioada”). În 2023, veniturile totale ale Grupului au fost de 271,0 miliarde RMB, în timp ce profitul net ajustat a crescut cu 126,3% ajungând la 19,3 miliarde RMB. Creșterea profitului net ajustat a depășit cu mult așteptările pieței și a marcat al doilea cel mai ridicat nivel de rentabilitate de la listarea Grupului. Cheltuielile pentru afacerile smart Electric Vehicle („EV”) și alte noi inițiative au crescut la 6,7 miliarde RMB (excluzând cheltuielile cu compensațiile bazate pe acțiuni legate de smart EV și alte noi inițiative de 0,8 miliarde RMB pentru anul). În trimestrul al patrulea al anului 2023, veniturile totale ale Xiaomi au crescut timp de două trimestre consecutive, ajungând la 73,2 miliarde RMB, o creștere de 10,9% față de anul precedent, iar profitul net ajustat a crescut cu 236,1% față de anul precedent, ajungând la 4,9 miliarde RMB.

Pe parcursul anului 2023, Xiaomi a executat cu diligență strategia sa operațională cheie de „dublă accentuare pe scalare și rentabilitate”. De asemenea, a marcat primul an al strategiei corporative actualizate a Grupului de „Ecosistem inteligent Human × Car × Home”. În ceea ce privește performanța în afaceri, prima jumătate a anului 2023 a marcat o creștere accelerată a profitului, urmată de o redresare trimestrială a veniturilor în a doua jumătate a anului. Ambele indicatori reflectă reziliența și eficiența excepțională de creștere a Grupului în operațiunile sale comerciale. În ceea ce privește dezvoltarea ecosistemului, Xiaomi a dezvăluit noul său sistem de operare, „Xiaomi HyperOS”, și a organizat evenimentul de lansare a tehnologiei Xiaomi EV. Evenimentul de lansare a seriei de produse Xiaomi SU7 este programat pentru 28 martie 2024, ceea ce urmează să îmbogățească în continuare portofoliul de ecosistem al Grupului.

Premiumizarea stimulează cererea robustă pentru modelele de smartphone de top

În segmentul smartphone-urilor, livrările globale de smartphone-uri Xiaomi au ajuns la aproximativ 145,6 milioane de unități în 2023, cu venituri anuale din smartphone-uri de 157,5 miliarde RMB și o marjă brută de profit de 14,6%. Potrivit Canalys, Xiaomi și-a menținut poziția de numărul 3 în livrările globale de smartphone-uri timp de trei ani consecutivi. În trimestrul al patrulea al anului 2023, livrările globale de smartphone-uri ale Grupului au ajuns la 40,5 milioane de unități, în creștere cu 23,9% față de anul precedent.

În fața unei competiții intense pe piață, Xiaomi a continuat să adopte inovația tehnologică și a înregistrat un progres în segmentul de smartphone-uri premium. În 2023, prețul mediu de vânzare („ASP”) al smartphone-urilor Grupului în China continentală a crescut cu peste 19% față de anul precedent. Potrivit datelor terților, cota de piață a Xiaomi în vânzările de smartphone-uri în segmentul de preț între 4.000 și 6.000 RMB în China continentală a ajuns la 16,9% în 2023, în creștere cu 9,2 puncte procentuale față de anul precedent. Clasamentul vânzărilor în același segment de preț a urcat pe locul 1 în trimestrul al patrulea. În China continentală, proporția de smartphone-uri premium Xiaomi (modele cu prețuri de vânzare la sau peste 3.000 RMB) a reprezentat mai mult de 20% din totalul livrărilor de smartphone-uri ale Grupului pentru anul respectiv.

Ca una dintre cele mai de succes branduri globale din China, smartphone-urile Xiaomi și-au menținut o poziție solidă pe piața globală anul trecut. Potrivit Canalys, în 2023, livrările de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat printre primele trei în 51 de țări și regiuni la nivel global și printre primele cinci în 65 de țări și regiuni la nivel global. În mod specific, livrările de smartphone-uri Xiaomi s-au clasat pe locul 2 în Orientul Mijlociu și pe locul 3 în America Latină, Africa și Asia de Sud-Est, cu creșteri ale cotei de piață în toate aceste regiuni. Modelul său de smartphone de top a primit aprecieri la nivel larg, seria Xiaomi 14 oferind o experiență excelentă utilizatorilor.

Noua strategie de operare în retail a Xiaomi de „integrare a vitrinelor” a dat roade, cu o îmbunătățire semnificativă a eficienței magazinelor sale offline. Potrivit datelor terților, în întregul an 2023, cota de piață a Xiaomi în livrările de smartphone-uri prin canalele offline în China continentală a crescut la 8,4%.

Numărul dispozitivelor IoT conectate la platforma AIoT a atins un nivel record și a primit aprecieri la nivel larg pe piețele internaționale

În 2023, veniturile din produsele IoT și de lifestyle ale Xiaomi au fost de 80,1 miliarde RMB, iar marja sa brută de profit a ajuns la 16,3%, atingând un nivel record. Până la 31 decembrie 2023, numărul dispozitivelor IoT conectate (excluzând smartphone-urile, tabletele și laptopurile) pe platforma AIoT a Xiaomi a ajuns la 739,7 milioane, în creștere cu 25,5% față de anul precedent; numărul utilizatorilor cu cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma sa AIoT (excluzând smartphone-urile, tabletele și laptopurile) a ajuns la 14,5 milioane, o creștere de 25,3% față de anul precedent. MAU (Utilizatori activi lunar) al aplicației Mi Home a Grupului a crescut la 85,8 milioane în decembrie 2023.

Xiaomi a continuat să-și extindă scenariile de trai inteligent, câștigând treptat recunoaștere globală. Între timp, Xiaomi TV și-a avansat strategia de premiumizare. Potrivit All View Cloud, în 2023, livrările de televizoare Xiaomi s-au clasat printre primele cinci la nivel mondial. În 2023, electrocasnicele mari inteligente Xiaomi au menținut un momentum puternic de creștere în vânzări, cu veniturile sale crescând cu aproape 40% față de anul precedent. Livrările globale de tablete Xiaomi au depășit 5 milioane de unități, în creștere cu peste 50% față de anul precedent. În special, livrările anuale de tablete Xiaomi pe piețele externe s-au dublat față de anul precedent. În sectorul produselor purtabile, Xiaomi își menține poziția de lider în industrie prin caracteristici cuprinzătoare și un portofoliu diversificat de produse. Potrivit Canalys, în 2023, livrările de benzi purtabile Xiaomi s-au clasat pe locul 2 atât în China continentală, cât și pe piețele globale, iar livrările de căști TWS Xiaomi s-au clasat pe locul 2 în China continentală.

Stabilirea de noi obiective pentru perioada 2020–2030, angajamentul de a investi în tehnologii de bază fundamentale pentru a deveni lider în tehnologiile de vârf la nivel global

În 2023, Xiaomi și-a stabilit noi obiective pentru perioada 2020–2030. Grupul se angajează să facă investiții durabile în tehnologiile de bază fundamentale și este dedicat să devină un lider în domeniul tehnologiilor de vârf la nivel global. În 2023, cheltuielile de cercetare și dezvoltare („R&D”) ale Xiaomi au fost de 19,1 miliarde RMB, în creștere cu 19,2% față de anul precedent. La 31 decembrie 2023, Grupul avea 17.800 de angajați în departamentul de cercetare și dezvoltare, reprezentând 53% din totalul angajaților.

La 28 decembrie 2023, Xiaomi a dezvăluit primul său produs EV, seria Xiaomi SU7, la evenimentul de lansare a tehnologiei Xiaomi EV. Evenimentul a evidențiat cele cinci tehnologii de bază ale Xiaomi EV, marcând cheia succesului în noua inițiativă a Xiaomi.

Despre Xiaomi Corporation

Xiaomi Corporation a fost fondată în aprilie 2010 și a fost listată pe Bursa de Valori din Hong Kong pe 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de electronice de consum și producție inteligentă cu smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-o platformă IoT la baza sa.

Adoptând viziunea noastră de „A face prieteni cu utilizatorii și a fi cea mai tare companie în inimile utilizatorilor”, Xiaomi urmărește în mod continuu inovațiile, experiența de utilizare de înaltă calitate și eficiența operațională. Compania construiește neobosit produse uimitoare la prețuri corecte pentru a permite tuturor din lume să se bucure de o viață mai bună prin tehnologie inovatoare.

Xiaomi este una dintre cele mai mari companii de smartphone-uri din lume, cu livrările sale globale de smartphone-uri clasate printre primele trei și MAU global (inclusiv smartphone-uri și tablete) care a atins 641,2 milioane în decembrie 2023. Compania a stabilit, de asemenea, cea mai importantă platformă de consum AIoT (AI+IoT) din lume, cu aproximativ 739,7 milioane de dispozitive inteligente conectate la platforma sa (excluzând smartphone-urile, laptopurile și tabletele) la 31 decembrie 2023. În octombrie 2023, Xiaomi a actualizat strategia sa la „Ecosistemul inteligent Human × Car × Home”, integrând perfect dispozitivele personale, produsele pentru casă inteligentă și mașinile. Xiaomi se concentrează întotdeauna pe umanitate și este angajată să ofere experiențe cuprinzătoare și mai bine conectate. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de țări și regiuni din întreaga lume. În august 2023, Xiaomi a fost inclusă în lista Fortune Global 500 pentru al cincilea an consecutiv, ocupând locul 360.

Xiaomi este unul dintre constituenții indicelelor Hang Seng, Hang Seng China Enterprises, Hang Seng TECH și Hang Seng China 50.